‘Het Verhaal Achter de Foto’ (197)

Ferron de Wit

Ferron de Wit

Op 25 maart was het weer eens tijd voor een theaterbezoek. Zonder dat er dit keer een interview of opname aan vast geplakt zat. Altijd wilde ik al eens ‘The Sound of Music’ zien. Van de film zag ik altijd maar een stukje op TV, omdat ik elke keer te laat inschakelde en de DVD kopen, of downloaden of wat dan ook is er altijd bij gebleven op een of andere manier, helaas. Het is niet de eerste keer dat de musical te zien is in Nederland, in 2008 ook al eens. Alleen toen had ik mijn liefde voor het theater en de musical nog niet helemaal ontdekt, dat kwam pas na de musical; ‘Ciske de Rat’. Maar na een voorproefje op de jaarlijkse Uitmarkt tijdens de Musical Sing-A-Long in Amsterdam dacht ik, ik moet hem zien. Zeker ook omdat er wat vriendjes en vriendinnetjes uit het vak aan meedoen. Ik kocht op de dag zelf dat TSOM in Assen stond nog een ticket en zat helemaal vooraan. Wat een mooi verhaal en een toffe cast. Enorm genoten! Na afloop nog even een drankje gedaan in het Theatercafé en daar sprak ik de ouders van Ferron, Hans en Monique. Samen hebben we gewacht tot Ferron en de andere kids naar buiten kwamen. Ferron vond het leuk dat ik kwam kijken en ik had op mijn beurt weer genoten van zijn spel in TSOM, een natuurtalentje! We maakten nog even een foto met het programmaboek (dat ik altijd koop bij Musicals en voorstellingen waar ik geweest ben, als aandenken). Daarna namen we afscheid (het was ook al na 22 uur) en vertrok ik richting huis. Toen ik langs de achter ingang kwam van het theater, de Nieuwe Kolk hoorde ik plots mijn naam. Het was Vajèn! Haar ken ik ook al een tijdje, ik kom haar regelmatig tegen. We maakten even een praatje. Ze is altijd enorm lief en geïnteresseerd. Ik deed een update over de film die we aan het maken waren en liet een demo van de titelsong horen. Ze vond het erg mooi, ook dat ik de tekst zelf geschreven had. Ik zei dat ik haar op de hoogte zou houden over de vorderingen van de film, we hadden al contact gehad over het aanwezig zijn op de première (helaas bleek later dat ze in de periode van de première ook gewoon moest spelen bij TSOM, dus niet aanwezig kon zijn). Haar moeder kwam haar ophalen en dus vervolgden we beiden onze weg naar huis. Het was een mooie avond. ‘Tot snel, vaarwel
Auf wiederseh’n goodbye’

Geef een reactie

